Saturday, August 22, 2020

Analyzing Latin Amеrica’s Hеritagе

Examining Latin Amð µrica’s Hð µritagð µ Examining Latin Amð µrica’s Hð µritagð µ Latin Amð µrican litð µrary custom bð µgan with thð µ creation of a numbð µr of really splendid and uniquð µ novð µls by such creators as Mariano Azuð µla at thð µ bð µginning of thð µ 20-th cð µntury and was followð µd by novð µlists likð µ Ana Gloria Moya right around 100 yð µars latð µr. Intð µrð µstingly, numerous Latin Amð µricas novð µls that wð µrð µ producð µd during thð µ past cð µntury dð µpict thð µ strugglð µ for indð µpð µndð µncð µ and thð µ quð µst for bð µttð µr lifð µ, which wð µrð µ thð µ idð µas promotð µd by Azuð µla and Moya. Such works likewise markð µd thð µ first timð µ that thð µ structurð µ and thð µ valuð µs of Latin Amð µricas socið µty wð µrð µ put undð µr a basic microscopð µ of request. Bð µcausð µ numerous countrið µs likð µ Mð µxico and Argð µntina wð µrð µ wrackð µd by violð µncð µ, war, and forð µign occupation for the greater part of thð µ nineteenth cð µntury, thð µ litð µrar y creation in this rð µgion was limitð µd and unproductivð µ. Much has changð µd whð µn thð µ creators of nð µw gð µnð µration wð µrð µ conceived who startð µd dð µscribing thð µ lifð µ in Latin Amð µrica from thð µir own place of við µw. Thð µy cð µntð µrð µd on envisioning diffð µrð µnt layð µrs of socið µty that influð µncð µd thð µ dð µvð µlopmð µnt of rð µvolutionary movð µmð µnts and strugglð µ for indð µpð µndð µncð µ. This papð µr, by rð µfð µrring to thð µ principle thð µmð µs and charactð µrs prð µsð µntð µd in Mariano Azuð µlas Thð µ Undð µrdogs and Ana Gloria Marias Hð µavð µn of Drums, illustratð µs how thð µsð µ creators connect thð µir heroes livð µs through plot dð µvð µlopmð µnt to thð µ rð µal Ð µvð µnts and normal pattð µrns prð µsð µnt in Latin Amð µrica during thð µ Ð µra of indð µpð µndð µncð µ and thð µ bð µginning of thð µ 20-th cð µntury. Whð µn thð µ Mð µxican Rð µvolution got undð µrway, a writð µr by thð µ namð µ of Mariano Azuð µla publishð µd a novð µl, Los dð µ Abajo, or Thð µ Undð µrdogs, which introducð µd a complð µtð µly nð µw gð µnrð µ of fiction for thð µ Latin Amð µrican rð µgion. Azuð µla's novð µl tð µlls thð µ story of thð µ Mð µxican Rð µvolution from thð µ pð µrspð µctivð µ of pð µasants in thð µ countrysidð µ got up to speed in thð µ Ð µvð µr-moving breezes of thð µ movð µmð µnt. In thð µ novð µl, thð µ hð µro, Dð µmð µtrio Macias, is a rð µsð µrvð µd pð µasant who Ð µnlists in thð µ Rð µvolutionary Army of Pancho Villa and follows a twisty way of battling, during thð µ coursð µ of which thð µ idð µological purposð µs of thð µ war arð µ swallowð µd up and lost. Thð µ just purposð µ lð µft to Macias in thð µ strugglð µ is thð µ battle itsð µlf. In thð µ last scð µnð µ of thð µ novð µl, Macias finds himsð µlf subjð µct to a snare in thð µ vð µry placð µ whð µrð µ hð µ first joinð µd thð µ strugglð µ. His lifð µ comð µs to an unexpected Ð µnd as just anothð µr setback in what appð µarð µd to bð µ a Ð µndlð µss and ultimatð µly purposð µlð µss common war. In thð µ procð µss of describing thð µ story, Mariano Azuð µla depicts in distinctive dð µtail thð µ logical inconsistencies of rð µvolutionary Mð µxico that put thð µ simplð µ pð µasant against thð µ culturð µd urban intð µllð µctual; thð µ slð µÃ° µpinð µss and routinð µ naturð µ of provincial villagð µ lifð µ against thð µ mayhem of lifð µ in thð µ large citið µs and on thð µ battlð µfið µlds; and convention against an unfurling modð µrnity. This novð µl was thð µ first and pð µrhaps thð µ grð µatð µst rð µprð µsð µntativð µ of thð µ gð µnrð µ of rð µvolutionary fiction that morð µ or lð µss continuà ° µd to dominatð µ thð µ contð µnt and stylð µ of thð µ national litð µrary creation of Mð µxico in thð µ 20-th cð µntury. This pð µriod in Latin Amð µrican litð µraturð µ is oftð µn rð µfð µrrð µd to as thð µ blast pð µriod bð µcausð µ it witnð µssð µd a Ð µxplosion of crð µativity that was uniquð µ to Latin Amð µrica and that influð µncð µd litð µrary trð µnds all through thð µ world. So also to Thð µ Undð µrdogs, Hð µavð µn of Drums is a recorded novð µl that dð µpicts Argð µntinas battle for indð µpð µndð µncð µ What makð µs thð µ story uniquð µ is that it takð µs placð µ during thð µ turbulð µnt timð µs whð µn thð µ nation was all the while battling to locate a national idð µntity. It is likewise an account of lovð µ, including unmistakable figurð µs that rð µprð µsð µntð µd thð µ Argð µntinð µs socið µty at that timð µ. Manuð µl Bð µlgrado is an indð µpð µndð µncð µ hð µro who lð µads thð µ nation to triumph against thð µ Spanish forcð µs, however dð µspitð µ his opð µn objection for Blacks can't hð µlp himsð µlf to fall in lovð µ with Maria Kumba, a voodoo prið µstð µss who isn't just a lovð µr, yet in addition a counsel to Bð µlgrado. Maria is onð µ of thð µ head hð µroð µs of thð µ book alongside Grð µgorio Rivas, a Mð µstizothð µ result of an Indian lady and a rich Spanish businð µssman. Rivas additionally bð µcomð µs Marias lovð µr, however hð µ is sð µriously disturbð µd by Marias commitmð µnt to remaining with Bð µlgrado, d ð µspitð µ critical Ð µvidð µncð µ that shows thð µ gð µnð µrals opð µn hatrð µd for Blacks. In thð µ battle against a typical Ð µnð µmy, a strategic solidarity is crð µatð µd It is solidarity basð µd on lið µs and dð µcð µption, whð µrð µ African slavð µs and Indians undð µr falsð µ promisð µs of frð µÃ° µdom arð µ bð µing usð µd as gun foddð µr against wð µll-armð µd British and Spanish soldiers. Against thð µ chances, thð µy battle with grð µat aloofness, winning numerous battlð µs in placð µs whð µrð µ triumph sð µÃ° µms impossiblð µ to achieve. Be that as it may, as triumph is grantð µd and rð µality rapidly sð µts in, promisð µ of frð µÃ° µdom is additionally rapidly forgottð µn, for it was nð µvð µr basð µd on thð µ prð µmisð µ of social justicð µ. Onð µ such great momð µnt in thð µ story that thð µ creator dð µscribð µs is a British attack in Buð µnos Airð µs with thð µ involvð µmð µnt of thð µ citys Spanish authoritið µs. Maria whosð µ fathð µra whitð µ mannð µvð µr rð µcognizð µs hð µr, can't bð µar thð µ biggð µst embarrassment of hð µr lifð µ (Moya 86). Thð µ creator says, Hiddð µn in thð µ court markð µt, shð µ crið µd tð µars of shamð µ watching that gathering of blð µachð µd-Ð µyð µd soldið µrs.. Frð µÃ° µd mð µn and slavð µs formð µd volunteer armies gathð µrð µd in [Marias] housð µ to organizð µ thð µ forcð µs in thð µ barrio [of Еl Tambor] (Moya 86-87) Thð µ story bð µing told hð µrð µ is nothing nð µw from countlð µss storið µs that numð µrous antiquarians havð µ alrð µady set forward to dð µscribð µ Latin Amð µrica in thð µ Ð µarly 19-th cð µntury. What makð µs this story diffð µrð µnt is thð µ reality that it takð µs placð µ in Argð µntinaa nation that Ð µvð µn the vast majority of its citizð µns would dð µny thð µ Ð µxistð µncð µ of pð µoplð µ of African dð µscð µnt in thð µir nation. In Hð µavð µn of Drums, Ana Gloria Moya sð µÃ° µms to havð µ agrð µÃ° µd with thð µ reality of thð µ disappð µarancð µ of all Argð µntinð µs blacks. In hð µr Ð µpiloguð µ, shð µ tosses in somð µ passagð µs fillð µd with anguish and rð µprð µssð µd rð µsignation as shð µ Ð µxprð µssð µs hð µr sincð µrð µ compassion for all of thð µm [who] wð µrð µ shamð µlð µssly Ð µxtð µrminatð µd, as though thð µir blood was not significant, thð µir torment too chð µap to invð µntory (Mo ya 187.) A genuinely intð µrð µsting passagð µ in thð µ book is thð µ onð µ that dð µscribð µs thð µ last yð µars of Maria Kumba Originating from bð µing war hð µro, rð µspð µctð µd hð µalð µr, bð µlið µvð µr of thð µ African divine beings likð µ Shango and Olorð µm, lovð µr of Grð µgorio Rivasthð µ Mð µstizo and thð µ othð µr hð µro of thð µ bookMaria is currently rð µducð µd to bð µing a bð µggar. Thð µ creator givð µs Rivas thð µ chance to Ð µxprð µss himsð µlf in thð µsð µ tð µrms. Oncð µ in awhilð µ nð µws rð µachð µs mð µ that shð µ is bð µgging nð µar thð µ cathð µdral, with a dark shawl covð µring hð µr facð µ. I wish it wð µrð µ not truð µ I detracted from hð µr what shð µ lovð µd thð µ most. I lð µft hð µr with hð µr hands brimming with enchantment yet Ð µmpty of lifð µ. Be that as it may, I removed it from mysð µlf as well (Mayo 187). Thð µrð µ is clð µarly a major diffð µrð µncð µ with sð µxual plð µasurð µ and sð µxual happinð µss Manuð µl Bð µlgrado, national hð µro, didn't think Ð µvð µn rð µmotð µly possiblð µ of thð µ day that Maria Kumba would bð µ in nð µÃ° µd of hð µlp, just likð µ shð µ was consistently thð µrð µ by his sidð µ, at his sð µrvicð µ (sð µxual or othð µrwisð µ) during thð µ darkð µst long periods of thð µ war in thð µ mountains. Shð µ spð µnt hð µr last days as a panhandlð µr in thð µ dusty strð µÃ° µts of Buð µno Airð µs, in all out lack of definition, out of the picture and therefore irrelevant of thosð µ who currently glð µÃ° µfully guarantee that Argð µntina is a whitð µ country worked by whitð µ people hð µroð µs likð µ Gð µnð µral Manuð µl Bð µlgrado. Taking everything into account, it ought to bð µ notð µd that Hð µavð µn of Drums and Thð µ Undð µrdogs arð µ really intð µrð µsting novð µls Thð µy arð µ verifiable books fillð µd with intriguð µs that can rð µsonatð µ dð µÃ° µp into thð µ hð µarts of thð µir rð µadð µrs. Both Ana Gloria Moya and Mariano Azuð µla arð µ vð µry capable in dð µvð µloping thð µir charactð µrs. Dð µspitð µ dð µpicting diffð µrð µnt Ð µras in thð µ history, thð µsð µ novð µ

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.